Thanksgiving

publicerat i Mitt år i USA;
Eftersom det var thanksgiving den här veckan jobbade jag bara månad, tisdag och onsdag. Väldigt skönt med en långhelg! I min familj hade vi en thanksgivingmiddag på kvällen. Vid 16.30 började det droppa in folk och vid 18.30 ungefär åt vi middag; kalkon, potatismos, sås, tranbärssås, casserole,  stuffing och bröd. Väldigt olikt den maten jag är van vid, har aldrig ätit den här typen av casserole innan, casserole är mat som tillagas i en form i ugnen. I vår casserole var det sötpotatis, den ena hade sötpotatis med marshmallows över och den andra hade hackade nötter. Väldigt speciell kombination..

Till dessert hade vi pumpapaj, äpplepaj och brownies. Efter middagen åkte jag till Frida för att spendera natten hos henne tillsammans med Louisa för att vara redo för att åka på Black Friday shopping dagen efter!