Matförgiftning och Miss Banda fun

publicerat i Mitt år i USA;
Veckan började inte speciellt bra. Sofia och Frida kom över för att scrapbooka. Jag och Frida åt lite lunch, kort därefter sa jag till Frida att jag mådde lite illa, men att det säkert inte var något allvarligt. Tji fick jag. Hann med nöd och näppe hämta Zachary (fick stanna bilen på vägen hem) innan var matförgiftning ett faktum. Försökte åka och hämta upp tjejerna men det var omöjligt. Tur att de är stora nog för att gå hem från busshållsplatsen!! Resten av måndagen var väldigt jobbig, mest för att jag kände mig usel som inte kunde hjälpa barnen med allt barn vill ha hjälp med. De alla var extremt duktiga, särskilt Eleanor. Hon förstod verkligen att jag var sjuk och hjälpte till så himla mycket. Adeln erbjud sig att ge mig mat, gulletjejen, dessvärre är det mat man minst av allt vill ha eller bör ha. Eleanor roddade ihop en middag till syskonskaran. Noodles in a cup, men vad gör det. Mat i magen och de är nöjda!!
Tisdagen mådde jag lite bättre vid morgonen, körde dem till skolan och förskolan. Hem och sov till hämtning, mådde ömsom illa ömsom bättre. Eleanor hade en basketträning från 18-19. Himla usel tid, pajar middagstiden totalt, särskilt om man inte har någon där hemma som kan laga middag, så med fyra hungriga barn såg jag ingen annan utväg än McDonald’s….
Onsdagen var bättre, jag och kidsen bakade kanelbullar under eftermiddagen. Matsuget var fortfarande helt väck, fick inte i mig mer än en halv tugga av min kanelbulle, då är det inte rätt förstår ni! 
 
I torsdags var jag i princip återställd, fortfarande ingen matlust men däremot piggare. Åkte till och med till gymmet för att träna en sväng, skönt att vara tillbaka vill jag lova! Tog Zachary ut på en liten picnic precis bakom hans dagis, där det öppnat ett litet promenadstråk. Jag och barnen käkade tacos, fick i mig tre tuggor. Tråkigt när man är TacoLoverNO1. Jag och barnaskaran började kolla på Trollz. Till alla er som inte sett, finns inte en mer positiv, färggladare och finare film. ÄLSKADE DEN! 
 
Fredags körde jag och barnen filmkväll igen, vi kollade klart Trollz och började kolla på någon annan. Zachary och jag hade köpt popcorn och glass och vi hade riktigt fredagsmys i soffan. 
 
Lördag och crazymadness dag. Adeln hade basketträning 11-12 i en idrottshall. Sedan snabb lunch på MOD Pizza (all denna skräpmat är MOT mina principer men vad gör man med 4 hungriga barn som behöver hinna äta på helst 2 sekunder??). Sedan snabbt vidare till nästa idrottshall för Eleanors basketmatch, dessvärre åkte vi helt fel eftersom skolan vi skulle till hade stängt och blivit ersatt av en hel ny skola som var så ny att den inte visades på min gps. Så vi blev dessvärre lite sena eftersom det tog en stund innan vi fick reda på detta efter att ha yrat omkring en stund. Men slutet gott allting gott. Vi avslutade det hela med att åka till Chuck E. Cheese’s. Det mina vänner, det är REN GALENSKAP! Det är en lokal men massor av olika spel, inte brädspel utan typ, “hoppa hopprep” , “kasta bollar”, “rulla cylindern och vinn”. Man köper poäng för pengar och sedan kostar varje spel 1 poäng. Barnen fick lattja runt där två timmar ungefär, och efteråt var vi alla helt mosiga. Det var väldigt dålig luft och väldigt mycket folk. Men alla hade superkul och det var roligt att se det här innan jag åker hem. Men skulle ALDRIG vilja jobba där. Avslutade vår långa dag med filmkväll, den här gången Alice through looking glass. 
Adelyn dribblar.
Elenaor nummer 4, med vit t-shirt.