Thanksgiving & STSagrammare

publicerat i Mitt år i USA;
Den här veckan bjuder på långledigt och Thanksgiving. Fin högtid ändå, äta god mat, samlas med sina nära och kära, umgås utan press på presenter och bara ha det trevligt. Fina grejer ändå. Under den här veckan har jag dessutom bloggat för STS Au Pair, organisationen som jag åkte med från Sverige. Har lagt ut ilder på min vardag och vad jag sysslar med under dagarna. Vilket har varit väldigt kul.
I måndags körde jag ett hejdundrande benpass som kändes i hela kroppen ett par dagar efteråt. I tisdags var det pottery igen, fick hem massor av mina saker, vilket var kul. Har några skålar och fat kvar att måla, hoppas verkligen att jag hinner få med dem hem innan jul, då jag tänkt (beroende på hur resultatet blir), ge lite av grejerna till Stephanie och Gray i julklapp. I onsdags stack jag ut och sprang 6-7km på morgonen, himla skönt var det faktiskt. Alldeles lagom tempetaur, vind och väder. Resten av dagen ägnade jag och Steph oss åt till att baka pajdeg, städa huset och förbereda inför Thanksgiving. Stephanie hade spontanköpt en chicken chair som hon är jätteglad över. Dess hedersplats har blivit bredvid julkranen. En lugn dag och kväll annars. Julpyntade bland annat i mitt rum.
 
En tradition som min värdfamilj har under Thanksgiving är att springa Issaquah Turkey Trot, vilket är ett 5km långt lopp som går i Issaquah. Hela familjen sprang, det regnade och blåste men vi bet ihop. Jag sprang ihop med Adelyn och hon var superduktig, hon blev väldigt sporrad när Gray och Eleanor höll på att komma ikapp efter att hon pausat och valt att gå istället för att springa. Under dagen bakade vi pumpapaj, pumpakaka, lagade mat och dekorerade bordet. Vid 5-tiden kom familjens första Au Pair Anne och hennes man över. Alla familjer som vi brukar fira Thanksgiving med var borta och firade på andra ställen, så vi blev en lite mindre skara det här året, men det var väldigt mysigt ändå tycker jag. Vi åt gott, drack gott och hade det super trevligt. Precis som jag tycker Thanksgiving ska vara. 
 
Dagen efter Thanksgiving är det Black Friday. De flest butiker är stängda under Thanksgiving, vilket jag tycker är superbra. Den dagen är faktiskt till för familjen, så tycker väldigt synd om de människor som ska behöva jobba istället för att umgås med sin familj. En del butiker börjar dock Black Friday rean några dagar tidigare eller på kvällen på Thanksgiving, vilket jag tycker är superdumt. Jag och mina kompisar åkte till Bellevue Square runt 7 tiden på morgonen, och en del butiker har rea på allt, en del har vissa erbjudanen och vissa butiker har knappt någon rea överhuvudtaget. Jag lyckades fynda en hel del smink, Anastasia hade bra rea på sina produkter, så jag klickade hem lite saker som jag har haft på min "wishlist". Även Sephora hade lite grymma erbjudanen på primers från Smashbox. Köpte även en ögonskuggepalett från M.A.C, som var nedsänkt med 40%. Spenderade inte farligt med pengar så jag är supernöjd. På kvällen kom Evelina, Magdalena och Dinah över, vi käkade ost, kex och drack lite vin. Badade även i vår hottub och hade det allmänt mysigt.
I lördags åkte jag ihop med Frida, Franzi, Louisa och Jorge till Leavenworth, vilket är en Bayersk stad cirka 2 timmar öst om Seattle. Vi kom fram runt 15-tiden, strosade runt i den lilla staden, käkade middag vid 6-tiden och åkte tillbaka hem efteråt. Supermysigt och riktigt juligt!
I söndags åkte jag ihop med min värdfamilj till Northbend för att åka Santatrain. Vilket var ett juldekorerat tåg som gick till Snoqualmie där man kunde hälsa på tomten, dricka varmchoklad och äta kakor i en gammal tågvagn. Mysig familjeutflykt. På kvällen samlades vi ett skandinaviskt gäng hos Dinah för lite adventsmys med lussekatter, pepparkakor, glögg och choklad. 
 
 
Vårt hus lyser upp så fint med all julbelysning!